понедељак, 10. август 2015.

Monday Five | omiljeni filmovi #2

Ljubav, osveta, mržnja, strah, prevara, prijateljstvo, crni humor, tajne, paranoja, posvećenost, akcija - ovo su samo neki od elemenata bez kojih ne mogu zamisliti dobar film. Moji predlozi za filmove vredne gledanja su u nastavku.




Clerks ( ili Trgovci kako je preveden kod nas) je urnebesna komedija o dva zgubidana u srednjim dvadesetim godinama, Danteu i Rendalu, u kojoj gledamo jedan njihov radni dan uz sve moguće i nemoguće dogodovštine, kao i svakojake dijaloge i rasprave. Na samom početku pospanog Dantea budi telefonski poziv njegovog šefa koji ga obaveštava da tog dana mora da dođe na posao, iako je trebalo da bude slobodan. Iznerviran i nervozan naglavačke ispada iz kreveta ni ne sluteći da će mu čitav dan biti upravo takav kakvim ga je započeo - izvrnut naglavačke. Ovaj film predstavlja školski primer kako se uz minimalna sredstva ali uz dobru ideju može napraviti odličan film. Garantovano ćete se zabaviti i nasmejati za 90 minuta koliko ovaj film sa dobro smišljenim likovima i odličnim scenariom traje. Možete ga pogledati ovde


Ovo je film namenjen onima koji su željni prave emocije i ne boje se iste. Opisuje tragiku ljudske sudbine, sve ličnosti nose onu neku pogrešku u sebi koja ih tera u propast. Reč je o zabranjenim strastima protiv kojih je svaka borba junaka bezuspešna. Šokantan je, pa je baš zato tako dobar. Fascinira me jer se tema pedofilije jako retko obrađuje na filmskom platnu. Njihovu ljubav opisuju kao tragičnu aferu koja nikada nije mogla da uspe iz očiglednih razloga. Link za gledanje ovde.


  • Kill Bill imdb vol. 1 imdb 
Ako mene pitate, ne postoji bolja osnova za dobru akciju od stare dobre osvete. Ovo je verovatno jedini film čiji mi se svaki element svideo - likovi, muzika, dijalozi, scenografija, glumačka postava, plot twist, kadrovi, pa čak i scene nasilja iako nisam njihov fan. Baš te scene nasilja su prilično nerealne ali je to Tarantinov pečat. Priča se u ovom delu odvija oko bezimene akterke, koja zasluženo želi da se osveti svojoj bivšoj ekipi i šefu. Bivajući sama plaćeni ubica, njena ekipa i šef su joj pobili sve prijatelje i čitavu familiju za vreme njene svadbene ceremonije, smeštajući našu heroinu u komu. Ali neočekivano od strane svih, ona se budi posle par godina iz kome, i ima jednu samo misao u glavi: ”Ubiti Bila i sve ostale zaslužne!”. Pogledajte ovde




  • Bekstvo iz Šošenka  imdb
Film govori o pravdi, nepravdi i suptilnosti osvete. Endi Dufresn, povučeni bankar, osuđen je zbog ubistva svoje žene i njenog ljubavnika krajem četrdesetih godina prošlog veka. U zatvoru stiče prijatelje velikog srca, neprijatelje nasilničkih sklonosti, korumpirane "poslovne saradnike", ali niko od njih ne može ni da sluti šta tihi bankar smera dok noću gleda u poster lepotice na zidu svoje ćelije. Film je rađen po priči Stivena Kinga Različita godišnja doba gde ova priča nosi naziv Rita Hejvort i bekstvo iz Šošenka. Postoji zanimljivost da je režisera Derabonta  pozvao agent jedne od tada najpoznatijih manekenki  i rekao da je scenario nešto najbolje što je ona pročitala i  da misli da bi bila savršena za ulogu Rite. Da ga je zapravo i pročitala, znala bi da se Rita uopšte ni ne pojavljuje u filmu, osim na slici. :) Ovde možete pogledati film online. 




  • La cara oculta imdb
I poslednji film je mešavina drame, misterije i trilera što ga čini savršenim za gledanje sa društvom. Uplašiće vas, iznenaditi, ostaviti bez reči i naterati da zamislite sebe u istoj situaciji. Radnja na početku je sporija ali se sve kasnije nadoknadi, nećete moći da odvojite pogled od ekrana.  Emocije su jake i pomešane, baš kao u životu. Jako zanimljiv film čije bi gledanje nastavka bilo još interesantnije. Postavljaju se pitanja šta su ljudi u stanju da urade radi ljubavi, da li mogu da polude zbog nje, koliko je tanka linija između ljubavi i ludosti. Kada počinjete da zaključujete određene stvari, odjednom se nešto desi i promeni vam mišljenje. Definitivno nesvakidašnje i vredno gledanja. I da, nemojte nikako gledati trejler, pokvariće vam utisak! :) Klik za online gledanje.   


Prvi deo o omiljenim filmovima ovde
A koji su filmovi vredni gledanja po vašem mišljenju? :)

                                                                        *

Poklone iz darivanja je osvojila Milica Milojković. Čestitam! :) Ukoliko mi ne odgovori na poslat mejl u roku od 24h, izvlačim novog dobitnika. Uskoro nova nagradna igra, stay tuned. :) 


14 коментара:

  1. Jedino la cara oculta nisam pogledala, ide na listu definitivno! :)

    ОдговориИзбриши
  2. Clerks zvuci zanimljivo, moracu da ga pogledam ovih dana :)

    ОдговориИзбриши
  3. Pogledala sam sve osim zadnjeg ali obavezno cu i njega gledati jer ti je lista predloga kao da sam je ja pisala :). Sa tvog spiska obozavam Lolitu, Kill Bill i Bekstvo iz Sosenka - svi su izvanredni na svoj nacin, glumci fenomenalni, interesantne price.. Mozda ipak Lolitu najvise volim, taj film u meni izaziva pomesana osecanja, tezak je ali me pomera do srzi, Dzeremi Ajronsu se i inace divim kao glumcu pa u tom duhu predlazem ti jos jedan njegov briljantan film - Damage. Omiljeni su mi i Americka lepota, Opasne veze, Fatalna privlacnost, Rat Rouzovih, Sta sve mozes u Denveru kad si mrtav ( Endi Garsija )..Pravi sam filmofil !! Kristina

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je neverovatno koliko su svi različiti, a svi su uspeli da me oduševe i ostave jak utisak na mene. :) Ako jedan filmofil kaže da su neki filmovi dobri, oni se moraju pogledati! :) Hvala na predlozima i komentaru, uvek mi je drago da vidim tvoj komentar. :)

      Избриши
  4. Ne gledam filmove baš, ali sam čitala Lolitu, i odlično si je opisala. knjiga je u meni izazvala hiljadu i jednu emociju, od zaprepaštenja i mržnje do tuge i sve između. Mogla bih i film pregledati, mada sumnjam da će mi se dopasti kao knjiga :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Upravo tako. Izgleda da je i tebe Humbert začarao. :) Meni je, za divno čudo, film bolji. Verovatno su fantastične scenografije doprinele tome.

      Избриши